טקס סיום מסטרנטים בפקולטה
השבוע נערך בפקולטה טקס למסיימי התואר השני. במהלך הטקס קיבלו לארה שהלה וברק כהן תואר מאסטר
This week, the faculty held a ceremony for master’s degree graduates. During the event, Lara Sha’aleh and Barak Cohen received their master’s degrees.
טקס סיום דוקטורנטים בפקולטה
השבוע נערך בפקולטה טקס חגיגי לסיום דוקטורנטים, במהלכו הוענק לסורינה סבה תואר דוקטור
סורינה ייצגה את הבוגרים ונשאה נאום מרגש בשם כלל המסיימים, בו הודתה למנחים, לחברי הסגל, לעובדי הפקולטה ולמשפחה על התמיכה הרבה לאורך שנות המחקר
: דברי סורינה סבה
כשיצאתי למסע הדוקטורט, ידעתי שהוא ידרוש סקרנות, התמדה והרבה אמונה בדרך… היום, כשאני עומדת כאן, אני מבינה עד כמה המסע הזה היה אפשרי בזכות האנשים הרבים שהיו חלק בלתי נפרד ממנו… הרגע הזה הוא לא רק שלנו הבוגרים – הוא של כולנו. תודה לכולכם מכל הלב
![]()
ברכות חמות לסורינה סבה על ההישג המרשים והמרגש
This week the faculty held a festive graduation ceremony for our PhD students, where Soryna Sabbah was awarded her doctorate. Representing all graduates, Soryna delivered a heartfelt speech, thanking her advisors, faculty staff, colleagues, and family for their support throughout her research journey.
Warm congratulations to Soryna on this remarkable and inspiring achievement!
Workshop at EARLI 2025 – Mapping Regulatory Routines in Mathematical Discourse with the Discourse Mapping Diagram (August 24, 2025).
This August we had the pleasure of attending the EARLI 2025 Conference, one of the leading international gatherings for research on learning and instruction.
As part of the event, Einat Heyd-Metzuyanim, Michal Tabach, and Avital Elbaum-Cohen led a Demo Session. The session introduced participants to the Discourse Mapping Diagram (DMD) as a micro-analytical tool for examining how regulations – planning, monitoring, and evaluating – unfold within mathematical activity. This tool foregrounds the disciplinary content of self-regulations and shows how regulation is deeply intertwined with mathematical learning.
Through hands-on examples, the Demo session demonstrated how the DMD can map not only mathematical actions but also the regulatory moves that “wrap around” them, offering insights into the development of both mathematical thinking and self-regulation.
For the full paper on which this Demo session was based, see:
Heyd-Metzuyanim, E., Cohen, B., Elbaum-Cohen, A. & Tabach, M. (2025) Regulative routines and their relation to the process of de-ritualization in mathematics learning. Educational Studies in Mathematics. https://doi.org/10.1007/s10649-025-10401-4
Presentation at PME48 – Mapping Objectification in Algebraic Discourse
At PME48 in Chile, Prof. Einat Heyd-Metzuyanim presented a Research Report led by Avital Elbaum-Cohen and co-authored with Prof. Michal Tabach, titled “Mapping Objectification in Early Algebraic Discourse.” The study introduces a new tool for analyzing the development of algebraic discourse in middle school students, using the commognitive framework. By examining how students transition from arithmetic to algebraic discourse, we trace signs of objectification-the emergence of generalized numbers as objects. [Read the full paper here] [View the presentation slides here]